first world problems, youtube upload edition

Singura problemă pe care am întâlnit-o încărcând filmuleţul ăsta pe youtube a fost encodingul. MJPEG-ul produs de PowerShot-ul meu are un bitrate prea mare pentru banda de upload cu care m-a fericit ISP-ul, deci trebuie recomprimat pentru a-i reduce dimensiunea. Pe de altă parte, youtube recomprimă la rândul lui toate fişierele uploadate şi cu fiecare compresie lossy se mai pierde un pic din calitate. Compromisul la care am ajuns, folosing ffmpeg, arată cam aşa:

ffmpeg -i single_track.avi -y -threads 6 -strict experimental -vpre libvpx-720p -vb 2500k -pass 1 -an -f webm output.webm
ffmpeg -i single_track.avi -y -threads 6 -strict experimental -vpre libvpx-720p -vb 2500k -pass 2 -acodec libvorbis -aq 3 -f webm output.webm

Cum rezoluţia mea e de 640×480 şi nu există un preset 480p l-am folosit pe cel imediat superior – 720p. A fost nevoie de un video bitrate (-vb) redus la 2500k conform indicaţiilor preţioase şi de VBR la audio (-aq) pentru că libvorbis a dat bir cu fugiţii când i-am cerut un fixed bitrate.

Leave a Reply

