now that’s what I call grateful

Donatella Rettore era în anii ’80 o cantautoare zvăpăiată care a închinat prin piesa Kobra o adevărată odă organului penetrant. Cam asta ar fi traducerea textului:

cobra nu e un şarpe
ci o idee recurentă
care devine indecentă
când te văd pe tine (x4)
ha

cobra nu e un şarpe de apă
ci un abur care se târăşte
cu urma pe care o lasă
pe unde treci tu (x3)

cobra cu sare
dac-o mănânci îţi face rău
pentru că nu se foloseşte aşa

cobra e un blazon
de piatră şi alamă
e un nobil sclav care trăieşte în închisoare
da da da da…

cobra se deznoadă
se învârteşte, mă pironeşte
îmi închide gura
mă strânge, mă atinge

uau uau cobra ha!
uau uau uau cobra ha!

cobra nu e un vampir
ci o lamă, un suspir
care devine un imperiu
când te văd pe tine (x4)

cobra nu e un piton
ci o îmbucătură gustoasă
care devine cântec
pe unde treci tu (x4)

cobra cu sare
dac-o mănânci îţi face rău
pentru că nu se foloseşte aşa

cobra e un blazon
de piatră şi alamă
e un nobil sclav care trăieşte în închisoare
da da da da…

cobra se deznoadă
se învârteşte, mă pironeşte
îmi închide gura
mă strânge, mă atinge

uau uau cobra ha!
uau uau uau cobra ha!

cobra nu e un şarpe
ci o idee recurentă
care devine indecentă
când te văd pe tine (x3)
când iubesc…
da da da da da…

3 thoughts on “now that’s what I call grateful

  1. hmm! ce interesante versuri ..

    imi amintesc de o lucrare a lui lukas cranach ( batrinul ) din mainfränkisches museum würzburg .. in care maestrul ilustreaza cazul “pacatului biblic” drept fundament al credintei cu evidente accente si pretentii literare .. cam in felul acesta :

    adam in stinga isi acopera organul penetrant cu o creanga cu frunze . in stinga eva isi preseaza o creanga cu frunze de-asupra organului penetrabil .. cu mina stinga in care tine un mar pentru ca in mina dreapta tine un alt mar muscat pe care il ofera lui adam .
    in mijlocul lor pomul pe care era agatat sarpele ( nu mi-a fost clar daca era o cobra ) si era atat de aproape de capul ei incit parea ca ii sopteste ceva .

    de aici ma gindesc la “christus-medicus-motivation” care ma duce cu gindul la apollon-medicus si cultul lui asklepios .. cum ca ..sarpele este “personificarea” sanatatii sau de ce nu … a vindecarii

  2. p.s. dar cred ca legat de partea biografica ( oferita de wiki ) a artistei “mitul sarpelui” face si referinte la tragedia lui sophokles könig ödipus

  3. p.s. asta s-a-n-timplat atunci cind s-a-n-ventat hainele :) inainte de asta ..am fost toti vegetarieni – asa ..
    ca sa amintim si de motivele “paradisului pierdut” :)

Leave a Reply

