il nome della cosa

Uite şi una caldă despre Umberto Eco: a dat un interviu pentru Wiki@Home care aparţine de Wikimedia Italia. interviul a apărut pe it.wikinews.org şi e chiar interesant. Eco e un utilizator frecvent dar superficial de wikipedia (nu corectează greşelile din articole), nu face eforturi serioase pentru a analiza fenomenul dar îl critică din principiu. E pragmatic în privinţa pirateriei, vânzărilor promoţionale şi ebook-urilor (are numai de câştigat) şi are nişte observaţii bune despre ştiinţele ‘tari’ în comparaţie cu cele ‘moi’ (“Ştiinţa [n.t. aia exactă] e cumulativ-destructivă, acumulează ceea ce îi trebuie şi aruncă ce nu-i trebuie. Ştiinţele umaniste sunt complet cumulative, nu se aruncă nimic: de fapt e întotdeauna o întoarcere la trecut“).

17 thoughts on “il nome della cosa

  1. Bullshit. Alţi muzicanţi de pe Titanic care bat din picioare că vor ca informaţia să vină doar de la ei şi doar contra-cost. Faptul că înfierează mediul de transmitere pentru calitatea unor informaţii transmise mă face să am dubii în legătură cu capacitatea lor de a înţelege ce se întâmplă.

  2. stefan draga, am o curiozitate: exista CEVA – din ceea ce spun ‘muzicantii dp titanic’ – fata de care sa NU au dubii’?
    sau tot adevarul/dreptatea/lipsa dubiilor/clarviziunea etc etc se afla de partea ‘vestitorilor noului ev’? ;)

  3. Pe de alta parte este adevarat ca o ancheta jurnalistica profesionista si de calitate costa, o retea de jurnalisti profesionisti e scumpa, etc. Usurinta cu care informatia este accesibila astazi pe internet da falsa iluzie ca informatia (cea buna si corecta) ajunge acolo la fel de usor.

    Nu sunt suporterul informatiei platite, dar daca vrem sa gasim niste solutii multumitoare pentru toti, trebie sa fim constienti de realitatile astea.

  4. vorba bunica-mii: mama draga, tot ce e bun, costa! ;)

    probl e alta: dk ‘lucrurile bune’ vor costa, iar cele proaste sint pe gratis, ghici cu ce se vor ‘hrani’ creierele mereu-fomiste ale internautilor… :P

  5. pai nu zic ca numai chestiile de calitate costa (si junk-ul costa), zic ca producerea de informatie de calitate costa. Nu zic nici ca “lucrurile bune” vor costa – se vede prea clar ca in era informatizarii nu mai poti aplica aceeasi paradigma a protectiei produsului intelectual ca in era de dinainte.
    costurile astea trebuiesc amortizate alfel decat in clasicul abonament

  6. Da, unii oameni confundă costul cu valoarea. Probabil pentru a simplifica comparaţiile – dacă e mai scump, e mai bun. Problema e că într-o economie de piaţă preţul e determinat de cerere, ofertă, strategii de marketing, etc. Orice în afară de valoarea produsului care nu e doar greu de cuantificat, ci şi uşor de falsificat prin propaganda publicitară (de care industria publicistică nu e deloc străină).

    Sigur că ziariştii vor să fie plătiţi, dar nu pot pune monopol pe informaţie. Dacă munca lor e necesară şi mai relevantă decât ce fac amatorii moka, vor avea o pâine de mâncat. Dacă nu, nu. Măgării de genul taxei impuse motoarelor de căutare sau utilizatorilor de internet pentru ca magnatul australian să păstreze un cash-flow nemeritat sunt semne de inadaptare. Şi cine nu se adaptează moare.

  7. problema e, ce fac amatorii moka e mai nimic. dacă îmi dai un exemplu de amator care produce informaţie profesionistă moka, încep să cred. ce fac amatorii este, în general, să recicleze ştiri produse de alţii (pe hârtie sau în virtual), să le centralizeze, reorganizeze, etc.(şi asta pe scurt timp). ştirea iniţială, însă, informaţia, trebuie să vină de undeva, şi de la amatori fără resurse nu prea se poate. “informaţia” – aia fără monopol – nu e ceva ca aerul, în jurul nostru mereu şi gratis – e un produs. şi orice produs are un preţ (justificat, în valoarea lui, sau nu, asta e secundar).

    asta dacă vorbim strict de ştire. dar chiar şi informaţia gen wikipedia, tot reciclare de informaţie este.

  8. bucolicele alea cu plostina sunt mai interesante

    atat de rudimentare ca sentiment si executie!
    prin comparatie, guta@ e un alexandrin

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s