killing a myth is fun until it happens to you

Ieri seară la Realitatea TV… ăă… Doina Cornea… dar mai bine vedeţi singuri.

Transcriptul, pentru cei care nu-şi cred urechilor:

Adrian Ursu: (…) cu care v-am întâmpinat de-aici din studioul de la Bucureşti, tocmai astăzi de… ă… ziua naţională, dar probabil vedeţi şi dumneavoastră cum evoluează lucrurile înainte cu câteva zile de momentul votului…
Doina Cornea (prin telefon): Da, e… este pe de-o parte o ruşine că sunt oameni care se pretează la aşa ceva şi în al doilea rând… ă… fiind şi campanie electorală eu interpretez puţin diferit de ce aţi spus dumneavoastră sau… ă… în studio. Eu sunt aproape sigură sau… ăă… ceea ce am văzut la televiziune îmi aduce aminte de mineriade c-am fost adesea la Bucureşti atunci şi-am văzut cum era manipulată populaţia Bucureştiului. Erau gospodine care strigau “omorâţi-i”. Nu… ăă… e psihologia colectivă… dar ca aceasta să fie pusă în mişcare trebuie să fie nişte agenţi abili printre ei care să-i mobilizeze. Acuma, sunt multe lucruri de spus şi în legătură cu calitatea oamenilor. Se vedea totuşi pe multe chipuri că erau oameni de o calitate… mneaăă… puţin… nu… nu o calitate bună să zicem, fizică şi…
A.U.: Bun… nu… poate că nu fizionomiile sunt cele care dau… măsura calităţii umane până la urmă.
D.C.: Ăăă… eu cred, totuşi, în expresia oamenilor, în expresia ochilor, ăă…
A.U.: Această… doamna Cornea, această acţiune politică de reconciliere pe care au anunţat-o şi au clamat-o astăzi de la Timişoara cele trei ăă forţe politice, acea parte a PNŢ-CD, PSD şi PNL vi se pare un gest necesar, util, sau e doar o mişcare electorală?
D.C.: Dar sigur că da, sigur că este un gest util. Eu nu sunt chiar fericită, dar altă soluţie nu este şi acuma eu am foarte mare încredere în viitorul premier – domnul Klaus Johannis. Aaaa…
A.U.: Credeţi că această… această formulă politica poate să dureze după 6 decembrie indiferent de rezultatul prezidenţialelor?
D.C.: Ăă… eu… ăăă… nu cred că va… deci tocmai ceea ce am văzut că se întâmplă afară în piaţă îmi spune că e vorba de un gest disperat al preşedintelui care simte sau a simţit că a pierdut terenu’, ori asta… ăă… pentru un om politic e foarte important: să ştie să piardă… ăă… altfel e foarte rău… rezultatul. Uite, eu îl am ca model, ca exemplu, pe fostul premier, pe domnul Tăriceanu care a ştiut să piardă cu atâta eleganţă, generozitate. N-a dăunat deloc partidului şi merge mai departe.
A.U.: Mulţumim, a fost doamna Doina Cornea. Vă dorim o seară liniştită şi “la mulţi ani” şi dumneavoastră pentru ziua naţională doamna Cornea. Mulţumim încă o dată (…)

Acum i-acum. De ce e un conflict aşa de mare între Doina Cornea de care îmi amintesc şi cea pe care o aud? S-a schimbat ea sau percepţia mea era greşită? Am făcut presupuneri nefondate despre inteligenţa şi moralitatea unei victime doar pentru că era în antiteză cu regimul totalitar? Nu prea pot să găsesc scuze în procesul de îmbătrânire. Faptul că răspunde cu un atac la Băsescu la o întrebare despre stabilitatea mirabilei coaliţii nu e efectul senilităţii. Sau admiraţia pentru Tăriceanu şi implicit domnii eleganţi cărora le-a făcut cadou resurse naturale. Ce să mai zic de comparaţia cu mineriada sau insultarea unor oameni pe criteriul că nu sunt telegenici de la o anumită dioptrie…

6 thoughts on “killing a myth is fun until it happens to you

  1. ma face sa iau in serios zvonurile presupus s.curiste ca doinita a fost de fapt un exponat in vitrina democratiei ceausiste. aia cu mineriada e dincoace de senilitate, sa fim seriosi.

  2. “daca se dezice de Satana, e bun”. pai in cate biserici a intrat ilici si la cate cruci a facut…e bun. nu mai zic de geonelul.

Leave a Reply

