eu cu cine-am votat

Ca cetăţean absurdistanez rezident în Italia am avut posibilitatea să votez aici pentru alegerea parlamentarilor europeni. Am făcut o cerere la primărie şi am primit o legitimaţie electorală. Votul se face pe liste, cu posibilitatea de a scrie numele a trei candidaţi din lista aleasă. La sfărşit locurile se repartizează după procentajul voturilor obţinute într-o circumscripţie de fiecare listă iar în interiorul listei pe baza opţiunilor nominale. O combinaţie între votul la grămadă şi votul uninominal deci.

Procesul selecţiei listei nu a fost prea complicat după ce am eliminat fasciştii, comuniştii şi mafioţii. A rămas doar Italia dei Valori a lui Di Pietro care a avut inspiraţia să bage personalităţi independente pe listă. Când zic personalităţi nu mă refer la concurenţi Big Brother ci oameni care s-au remarcat în lupta împotriva corupţiei, a mafiei, etc. Mai curaţi, mai uscaţi. Bun. După asta am ales 3 din cei 19 de pe listă căutând pe net detalii despre activitatea lor.

Pe locul 3, un fost procuror care a deranjat mulţi barosani cu anchetele lui – Luigi de Magistris. A fost atât de incomod că a fost mutat disciplinar până şi-a dat demisia. Oricum e mai bine decât tradiţionalele atentate cu care se rezolvă asemenea încăpăţânaţi. E pe locul 3 pentru că e cel mai popular candidat şi sunt sigur că prinde un loc în parlament.

Pe locul 2 Sonia Alfano – o siciliană implicată în lupta cu mafia de când tatăl ei, un ziarist, a fost asasinat de infami pentru nişte articole.

Pe primul loc, cu premiul special al juriului, Giorgio Carlo Schultze – un arhitect născut în Argentina dintr-o familie de imigranţi. Şi-a făcut studiile superioare în Italia şi s-a specializat în politici energetice şi ecologie socială. E umanist, pacifist şi susţine drepturile imigranţilor într-o ţară în care posibili azilanţi politic sunt interceptaţi pe mare şi trimişi în Libia. Sper că obţine suficiente nominalizări să ajungă în PE.

Leave a Reply

