Luca şi cu Marcu

În perioada asta e festivalul de la Sanremo şi printre obişnuitele şi plictisitoarele cântece de dragoste au băgat şi o şopârlă să dezmorţească atmosfera: “Luca era gay” cântat de Povia. Contestaţiile au venit cu mult înainte de a se cunoaşte textul. Organizaţiile de homosexuali au protestat şi au îndemnat la boicotarea cântăreţului din cauza lui “era” din titlu. Cum adică era? Ce, acum nu mai e? În apărarea organizatorilor suspectaţi de rating-cu-orice-preţ trebuie menţionat că melodia e bună, aranjamentul e fantastic cu o voce feminină care punctează superb şi dacă nu se suferea pe alocuri de rap-ul care afectează mare parte din muzica italiană era şi mai bine.

Puţin background: Povia a declarat într-un interviu din 2005 că a fost homosexual vreo 7 luni în tinereţe dar şi-a revenit, recuperând şi doi amici care acum sunt căsătoriţi. Traducerea textului:

refren:
Luca era gay
şi acum e cu ea
Luca vorbeşte cu inima în mână
Luca spune: “sunt un alt om”

Luca spune: înainte de a povesti
schimbarea mea sexuală
vreau să clarific că dacă cred în Dumnezeu
nu înseamnă că mă recunosc
în oamenii care sunt divizaţi pe tema asta
Nu am mers la psihologi, psihiatri
preoţi sau oameni de ştiinţă
Am mers în trecutul meu
Am săpat
şi am înţeles multe lucruri despre mine
Mama m-a iubit prea mult
o iubire devenită obsesie
plină de convingerile ei
şi eu nu puteam să respir
din cauza atenţiilor ei
Tatăl meu nu lua decizii
şi eu nu reuşeam să-i vorbesc
Era plecat toată ziua la lucru
Aveam impresia că nu prea era real
Mama a cerut divorţul
Aveam 12 ani, nu înţelegeam bine
tatăl meu spuse “e soluţia cea mai bună”
şi în scurt timp am început să beau
Mama îl bârfea tot timpul pe tata
îmi zicea “să nu te căsătoreşti vreodată”
Era geloasă pe prietenele mele
şi identitatea mea era din ce în ce mai confuză

refren (x2)

Sunt un alt om dar atunci căutam răspunsuri
mă ruşinam şi le căutam pe ascuns
Unii îmi spuneau “e natural”
Eu studiam
Freud nu era de acord
Apoi a venit maturitatea
dar nu ştiam ce e fericirea
Un bărbat mi-a furat inima
şi atunci am descoperit că sunt homosexual
Cu el nu existau inhibiţii
Mă curta şi eu credeam că era dragoste
Cu el reuşeam să fiu eu însumi
semăna cu un concurs: cine face sex mai bine
dar mă simţeam vinovat
mai devreme sau mai târziu îl ridică
dar dacă dispar probele îi dau drumul
îl căutam pe tatăl meu printre bărbaţi
mergeam cu bărbaţi ca să nu-mi trădez mama

refren (x2)

Luca zice: am fost cu un bărbat timp de 4 ani
între dragoste şi înşelăciuni
ne trădam des
eu căutam încă adevărul meu
acea dragoste mare fără sfârşit
apoi la o petrecere, în mijlocul mulţimii
am cunoscut-o pe ea care nu avea nici o legătură
ea mă asculta şi mă dezbrăca
ea mă înţelegea
îmi amintesc doar că a doua zi îmi lipsea
Asta e povestea mea
doar povestea mea
nici o boala
nici o vindecare
Dragă tată, te-am iertat
chiar dacă nu te-ai mai întors
Mamă, mă gândesc des la tine
Ţin la tine şi câteodată am reflexul tău
dar acum sunt tată şi sunt îndrăgostit
de unica femeie pe care am iubit-o vreodată

refren (x2)

În timp ce fata de la backing vocals face încheierea, solistul pune un carton mare pe scaun şi părăseşte scena înainte ca melodia să se termine. În ediţia actuală a festivalului piesele se cântă de două ori. În prima zi pe carton a scris “în fond, nimeni nu ştie cum e făcut celălalt” iar astăzi “nimeni nu are întotdeauna dreptate”. Ce e ieşit din comun e că ieri, după piesă, prezentatorul a mers în public şi a dat un microfon preşedintelui unei asociaţii de homosexuali (Arcigay) care ne-a explicat 5 minute cât de mult se iubesc ei între ei, ce rău e Povia că nu-i lasă să se iubească în continuare şi că manifestaţia de protest ce va urma va fi una veselă ca de obicei. Asta după ce în deschiderea spectacolului Roberto Benigni (după un foarte bun monolog pe teme politice) a citit plin de emoţie o scrisoare a lui Oscar Wilde către tânărul său amant şi a spus că de vină pentru moartea personajului au fost cei doi ani de muncă forţată pentru “gross indecency” (fără să amintească desigur maratonul sexual ce a urmat în Paris – timp de vreo 3 ani – care nu prea cadra cu ideea de iubire).

Doi iepuri dintr-o lovitură, deci. Audienţe de aproape 50% share (în special pentru Benigni) şi un text care iese din şablonul “te-am văzut, mi-ai plăcut, ce rămâne de futut?”. De observat batistele de pe ţambal, asigurările politically correct că nu trebuie generalizat, că nu e patologic, că nu e fervoare religioasă, etc., etc. Asta trece drept scandalos în ziua de azi ?!?! S-au legiferat rondurile nocturne făcute de civili, armata asigură ordinea publică, se vorbeşte de expulzarea a 800000 de imigranţi în următorii ani iar prima pagină e ocupată de controverse penibile? Atunci poate că shock politic a lui Berlusconi & co. nu e chiar întâmplătoare…

Leave a Reply

