people try to put us d-down

Curiozitatea m-a împins să aflu de unde până unde au înnebunit puştoaicele după o trupă nemţească aflată în turneu prin Europa. Era clar că nu voi găsi puncte în comun cu mainstreamul generaţiei “sătul de viaţă la 13 ani” dar nici chiar aşa. Videoclipul la Durch den Monsoon, hitul cu care s-au lansat tinerele talente e incredibil de plat. O lesbiană tristă ar fi avut un chelcheşoz, dar solistul e de fapt băiat şi vocea scapă de sub control în ciuda eforturilor inginerului de sunet. Să fie stilul abordat? Un gay pop rânced şi fără jovialitatea lui Boy George, nimic deosebit. Lookul studiat al adolescenţilor care sunt aşa de ocupaţi cu machiajul că nu mai au timp să se revolte? Privirea tulbure şi spleenul interpretat cu stângăcie? Nu-mi dau seama care e secretul succesului, dar cert e că minorele se împing să intre la concerte şi când ajung în faţa scenei încep să ţipe ca la bitălşi. Ce să-i faci… Tinerii din ziua de azi, maică. Dacă ar şti ei ce muzici erau pe vremea părinţilor noştri….

8 thoughts on “people try to put us d-down

  1. emo, bre! ce stii tu ce e arta. emo astia sunt un fel de punkerii anilor 80 fara nicio vlaga. conceptualizati pana la penibil. cand am vazut lumanarea aia neagra am inchis videoul.
    da-i naibii ca sunt numai de facut bani pentru niste manageri, nu au nicio valoare. deocamdata.

  2. Emo ca emo, da’ să ştim şi noi. Ce-i mână pe ei în luptă? Pe punkeri îi înţeleg, e o reacţie autoflagelantă la o viaţă plictisitoare şi un futai în WC dacă ea e suficient de beată. Emo însă? Nici măcar nu se înveselesc cu pastile ca raverii. Ei se întristează cu machiaj. O fi ceva subînţeles în asta şi eu sunt prea aproape temporal de fenomen ca să mă prind?

  3. Nu cred ca as fi putut gasi usor o chestie mai buna ca raspuns pentru emosii aia: esta es la iguana!

  4. Şi io am descoperit-o de ceva timp pe Lila Downs. E super tare gagica. Am un album de-al ei, care n-are cântecu ăsta cu iguana. Restul nu găsesc, se pare că sunt onlz available in Mexico.

  5. Sincer, nu stiu din ce traditie e. Ce stiu, e ca iguana are simbolistica puternica in zona de sud a Mexicului si in America Centrala. Pentru ca sunt multe si unele stau pe pereti, iar altele ajung in oala.
    Harfa e de fapt, cred eu, o aditie pentru spectacol, caci melodioara am o stiu si fara acest instrument.

    Daca vrei Lila, trimite o adresa de snail, ca emailu-mi e pe toate drumurile, datorita unor mutual friends, si iti trimit ce am. Asta cu Harfa e dintr-un album din 1990, “folcloric”.

    Anyway, gagica e full of it, asta ca bemol. I-am vazut un interviu in care zicea ea de cantecele din “cantina”. Daca nu as fi fost in Cali, in zona predominant chicano as fi crezut-o. Dar am mancat in “cantinas” de suficiente ori ca sa vad cam ce se canta. Si mai ales cum.

Leave a Reply

