oare Dumnezeu ia şpagă?

Nu se ştie, dar senatorii nu vor să rişte aşa că au hotărât să dea 200000 de euroi pe an mânăstirilor ortodoxe de la Muntele Athos, Ierusalim şi Ierihon. Oricum, nu dau din buzunar, ci de la buget. Într-o ţară în care preoţii sunt salariaţi ai statului şi au statut privilegiat în faţa legii (vezi dosarele la Securitate, justiţia ad-hoc administrată în cadrul Bisericii care înlocuieşte mecanismele laice, relaţia cu fiscul, etc.) o asemenea măsură nu deranjează pe nimeni. Doar ştim de la recensământ că marea majoritate ne declarăm creştini ortodocşi, confundând religia cu un ansamblu de superstiţii. Cine ar avea curajul să supere un reprezentant al Domnului cu ochelari de soare şi gipan căutându-l la avere? N-are avere, păcătoşilor! Gipul e al lui Hristos, la fel ca toate bogăţiile de pe lumea asta! Aştept să văd icoane cu Iisus răstignit cu o mână pe cruce şi cu una pe punga de aur de la brâu, că doar istoria se repetă.

Influenţa clerului asupra băştinaşilor ce-şi fac semnul lui Zorro când trec prin faţa unei biserici e facilitată, din păcate, de caracterul relaxat al ortodoxiei care se mulează pe specificul obiceiurilor spirituale locale, în loc să le asaneze pentru a păstra pură învăţătura creştină. E o relaţie viciată în care preotul tolerează derapajele pentru că primeşte şpagă, iar enoriaşul îl compensează pe preot doar dacă îl “calcă pe cap” în timp ce bolboroseşte din scriptură. Aspectul economic corupe fenomenul religios încă de la admiterea în seminariile teologice şi culminează în şpaga pentru “leasing-ul” unei parohii. Contribuţia parlamentului e la fel de firească precum bancnota de 10 lei între filele Bibliei. Las’ să fie şi la barosanu’ un avans, că nu se ştie. Poate chiar există.

Advertisements

39 thoughts on “oare Dumnezeu ia şpagă?

  1. mai omule
    multi sunt cei care stiu de toate dar de fapt nu stiu nimic
    mai intereseaza-te si tu si vezi care e diferenta intre religie si superstiti
    cat priveste pe preot cu ochelari si jeepan
    oare toti sa fie asa
    oare toti s-au indepartat de la adevarata slujire de la care au fost chemati
    incearca o informare nu din auzite
    ci pe cale metodologica
    vezi ce inseamna METODOLOGIE
    si apoi apuca-te sau apucati-va sa vorbiti
    demagogilor

  2. Dacă tot treceam pe la tine, mai dau şi aici cu vorba. :)

    În primul rând e vorba de Athos, Ierusalim si Ierihon.
    Cine nu cunoaşte importanţa ISTORICĂ si CULTURALĂ a acestor manăstiri? Ele conservă cea mai autentică exprimare a identitătii spirituale româneşti.
    Apoi, fii serios, 200 000 de euro la trei monumente culturale de importanţă mondială pe durata să spunem a 17 ani, dar de fapt a 60 de ani.
    În varianta cu 17 ani vine ceva peste 11 700 € pe anadică aproape 4 000 € de monument istoric şi cultural.

    Sau vrei să spui că tot datoria Bisericii este sa poarte de grijă de monumentele istorice şi culturale care rezultă din îngemanarea poporului nostru cu ortodoxia?

    O soluţia ar fi sa ignorăm toate tuşele ortodoxe din alcătuirea istorică si culturală românească.

    Celelalte obiecţii le-a dezbătut suficient de argumentat la postarea Biserica Ortodoxă SRL

  3. Am lăsat totuşi o chestiune pe dinafară: tolerarea superstiţiilor de către preoţi.
    În cazuri individuale se poate să fie adevărat.Sau nu. Unii sunt cum spui, abia aşteapta banul, nu contează pe căi vine. Ca si unii medici, politişti, judecători, procurori, deputaţi, avocaţi, grafieri, dentişti, instalatori, mecanici auto, şoferi de autobuz, ceferişti, fotbalişti… Unii. Ăsta-i cuvântul cheie. Cei mai mulţi preoţi pe care-i cunosc suntmai degraba saraci decât bogaţi şi eventual conduc luxoase Logan-uri pe credite. Şi eu cunosc mulţi preoţi, mai multi decât îmi doresc! ;) Am întâlnit şi de ăştia cu jipane. Da’s putini, pe bune.
    Apoi preoţii mireni nu au depus nici un vot de sărăcie, nu pot spune ca averea nu e a lor. Pot să o facă monahii, iar în cazul lor e suficient de adevărat, dacă pleacă de la mănăstire nu ia gipanul cu el. E al mănăstirii. Dar oare te-ai prinde într-un ramăşag pe baza unui recensământ de gipane făcut la comparatie: câţi preoţi au masini peste 20 000 € vs câţi medici au maşini din aceiaşi gamă?

  4. Scurgerea banilor către Athos e o tradiţie veche de şpagă pentru divinitate (pe timpuri era vorba de aur, argint şi pietre preţioase). Nu înţeleg de unde 17 ani şi ce împortanţă are orice împărţire pe perioade. Importantă e donaţia punctiformă care nu merge la restaurarea unei biserici (asta ar fi fost protejarea patrimoniului cultural) ci finanţează un fel de vitrină a ortodoxiei (să-mi fie ruşine pentru paralela cu “vitrina comunismului” – RDG – unde trimiteau ai noştri untul ca să vază occidentul ce mişto e în est…).

    Nu înţeleg nici comparaţia cu medicii. Dacă sunt doctorii nişte şpăgari nesimţiţi şi corupţi înseamnă că e OK şi la preoţi? La fel, e puţin important dacă gipu e “pe firmă”, important e cine-l foloseşte.

  5. Autocefalia BOR este prezentă pe o perioadă infimă a istoriei sale. “Scurgerea” de bani către Athos a fost fireasca susţinere pe care o face orice instituţie către instituţiile superioare. Pentru ca ortodoxia română ţinea de Patriarhia Ecumenică şi Athos. Monahismul nostru este influenţat în cea mai mare perioadă de rqnduielile athonite. Episcopii şi mitropoliţii noştri, ex. Sf. Iosif cel Nou de la Partoş au venit pe acolo.
    Într-adevăr, nu am găsit publicat specific spre ce cheltuiala punctuală se înreaptă banii.
    Asta nu e vina Athosului, Ierusalimul sa Ierihonului ci a poate a celor care au publicat ştirea, care poate fi incompletă sau a celor care a aprobat suma.
    De ce să nu se bucure şi ei de prezumţia onestităţii şi a nevinovăţiei? Ştii pe vreunul de la Athos cu condamnare pentru fraudă ca să fie justificată suspiciunea de necinste?
    Ca şi tine şi mine, clerul are dreptul de a fi considerat onest.
    Athos nu este vitrina ortodoxiei. El este conservarea modului de viaţă monastic ortodox care pe lângă altele reprezintă şi ortodoxia română.
    Nu există nici un caz măcar de călugăr plecat de la Athos cu averi băneşti, poate duhovniceşti.
    Comparaţia făcută de mine este precedată de însirarea multor altor meserii în ideea că generalizarea este o formă nepotrivită de abordare. Nu e ok ca doctorii sa fie şpăgari, nu e ok să fie popii sau ceferiştii.
    Dar caută şi tu pe net să vezi ca preocupare pt buzunarul popiieste excesiv superioară fată de buzunarul altora.
    Proprietatea nu înseamnă dreptul de folosinţă. Ea are şi alte însuşiri care îi dau valoare, cum ar fi transmisibilitatea. Eu un biet angajat nu deţin maşina firmei chiar dacă o folosesc, plus, nici măcar nu fac ce vreau cu ea.

    Comparaţia

  6. Nu cred nici în ruptul capului că monahismul poate să coste atâta. Banii ăia nu sunt folosiţi la cumpărarea de orez si smochine pentru 10 călugări. Dacă se bagă în rame de aur şi argint pentru icoane înseamnă că n-au depăşit stadiul idolatriei. Oricare ar fi destinaţia purcoiului de bani, e anormal ca ei să provină din buget. Am scăpat parcă de “normalitatea” vasalităţii către Înalta Poartă. Dacă Biserica are asemenea interese, să şi le finanţeze singură.

    Preocuparea asta crescută pentru moralitatea preoţilor o explic prin poziţia lor de intermediari ai spiritualităţii. Pentru mulţi credincioşi ei sunt chiar unica interfaţă cu religia şi sunt investiţi cu mai multă încredere decât ar trebui. Greşelile lor se reflectă în pierderea credinţei de către enoriaşi.

    Atunci când o persoană juridică este proprietatea unui bun, controlul real al bunului este în mâna persoanei fizice care controlează “firma”. Persoana juridică e o construcţie complet laică şi nu se supune legilor bisericeşti. Aş vedea mai degrabă maşina mânăstirii ca proprietate comună a călugărilor (sau doar a stareţului dacă el decide tot ce se întâmplă cu ea). În momentul în care veniturile şi bunurile pe cap de călugăr depăşesc media e o ipocrizie să se invoce sărăcia prin plasarea averii “pe firmă”.

  7. All that you touch
    All that you see
    All that you taste
    All that you feel
    All that you love
    All that you hate
    All you distrust
    All that you save
    All that you give
    All that you deal
    All that you buy
    beg, borrow or steal
    All you create
    All you destroy
    All that you do
    All that you say
    All that you eat
    everyone you meet
    All that you slight
    everyone you fight
    All that is now
    All that is gone
    All that’s to come
    and everything under the sun is in tune
    but the sun is eclipsed by the moon.

  8. Omiţând ultimul vers ai schimbat sensul. Deci nu mai suntem toţi nebuni, ci sunt doar eu “întunecat”. Cred că ai o atitudine cam pasivă faţă de lumină. Crezi că e suficient să deschizi ochii tolănită comod în fotoliu. Eu zic că apogeul creaţiei trebuie să muncească din greu pentru a accede la cunoaştere.

  9. Iaca suntem de acord, e o premieră!
    Monahii au depus vot de sărăcie. E ruşinos dacă veniturile per capita în mănăstiri depăşeasc media venitului pe cap de locuitor. În unele mănăstiri nu depăşeşte, dimpotrivă.

    Bineînţeles că nu orez şi smochine, dar şi alea. Întreţinerea unor monumente este mult mai costisitoare decât întreţinerea altor clădiri. Doar experţii au voie să lucreze la ele – legi internaţionale, experţii costă, sunt laici şi nu le pasă de unde vin banii. Experţii au voie sa lucreze doar cu proiecte şi avize. Acestea costă. Uneori doar proiectul costă peste 10% din preţul total al lucrării. Şirul avizelor e costisitor.

    Istoria românilor e legată de Biserică. Conservarea valorilor păstrate la Athos, Ierusalim si Ierihon de către monahii de acolo este interesul poporului nostru.
    Aurul de pe icoane nu are nimic în comun cu idolatria şi nici cu banii de acum, icoanele ferecate în aur sunt foarte vechi si rare. Rare sunt şi cele ferecate în argint masiv.
    Recensământul are atributele unui vot, majoritatea au ales să mărturisească apartenenţa la ortodoxie, asta implică faptul că-şi doresc păstrarea valorilor în care cred. Majoritatea participanţilor la buget sunt ortodocşi. De asemenea Biserica ortodoxă este totalitatea celor botezaţi valid care o recunosc. Asta înseamnă că Biserica Ortodoxă este majoritatea acestui popor. Aleşii care au dispus ca banii să meargă acolo, sunt în Biserică, banii bugetului sunt în proporţie zdrobitoare bani luaţi din Biserică.
    De aceea nu spune nicăieri în Constituţie că România este un stat laic ci neutru.
    Retoric: Cât de laic e un stat care respectă idealurile din ’89 (art.1 aln. 3) şi are în imn “preoţi cu crucea’ n frunte căci oastea e creştină” (art. 12 aln. 3) şi care asigură şi garantează învăţământul religios (pt orice cult) (art. 32 aln. 7)?
    De aceea este doar neutru.

    Aleşii au considerat conform art. 6 aln 2 şi cu art. 33 aln. 3 din Constituţie că valorile identitare al românilor nu sunt doar treaba Patriarhiei.

    Miturile seculare sunt plictisitoare.
    Între ele se găseşte şi mitul preotului exclusiv intermediar. Acesta încearcă îngustarea principiului transmiterii harului şi al reprezentării lui Hristos la accesul restricţionat la Dumnezeu.
    În rugăciuni si doctrină se spune că preotul este co-rugător, martor (la spovedanie) şi reprezentant şi transmiţător văzut al harului Preoţiei nevăzute a lui Hristos.
    Amintita reprezentare şi transmitere a harului este bine documentată doctrinar şi scripturistic. Ar fi deplasat să scriu mai mult decât:”îţi amintesc să aprinzi şi mai mult din nou harul lui Dumnezeu care este în tine prin punerea mâinilor mele”.
    2 Tim. 1,6
    Desigur, dacă vom insista asupra acestui subiect vom ajunge să creăm cel mai lung şir de comentarii posibil. Controversa validităţii preoţiei sacramentale durează de secole. Treaba e că preluarea argumentelor şi contra-argumentelor din dezbaterea occidentală nu prea ajută. Noi,ortodocşii, avem o recunoaştere doctrinară, cultică şi faptică a preoţiei universale. De aceea respingem atât de ferm imaginea clericalistă pe care cei care nu cunosc ortodoxia o răspândesc.
    Biserica Ortodoxă este suma preoţilor ei doar în măsura în care vorbim de preoţia sacramentală în acelaşi timp cu preoţia împărătească, universală.

  10. “apogeul creaţiei trebuie să muncească din greu pentru a accede la cunoaştere.”
    Extraordinară expresie a soteriologiei ortodoxe. Pot să te citez?
    E vremea poeziilor? Un compliment pt Ştefan: ;)

    When the stars threw down their spears
    And water’d heaven with their tears:
    Did he smile his work to see?
    Did he who made the Lamb make thee?

    Tyger Tyger, burning bright,
    In the forests of the night:
    […]
    Ca “romglez” îţi place Blake?

  11. Da, sunt numai eu cel intunecat. Un “eu” personal?

    If I were a swan, I’d be gone.
    If I were a train, I’d be late.
    And if I were a good man, I’d talk with you more often than I do.

    If I were to sleep, I could dream.
    If I were afraid, I could hide.
    If I go insane, please don’t put your wires in my brain.

    If I were the moon, I’d be cool.
    If I were a book, I would bend.
    If I were a good man, I’d understand the spaces between friends.

    If I were alone, I would cry.
    And if I were with you, I’d be home and dry.

    And if I go insane, will you still let me join in with the game?

    If I were a swan, I’d be gone.
    If I were a train, I’d be late again.
    If I were a good man, I’d talk to you more often than I do.

  12. Sigur că poţi să mă citezi. E chiar o datorie să împărtăşeşti cu restul lumii ciobul de înţelepciune ştefănească ;-)
    Cu poezia mă cunosc doar din vedere. Mi-a plăcut “The Tyger” mai mult ca “The Lamb”.

    Nu mă refeream decât la percepţia preoţilor de către credincioşi. Cele mai multe obiecţii religioase care vin din direcţia prostimii sunt legate de comportamentul câte unui preot.

    Statul îl vreau laic. Asta nu înseamnă “ateu” ci separat de Biserică, fără împletirea intereselor şi fără coabitarea din care ambele instituţii ies prost. Dacă statul ar fi implicat doar în aspectul cultural al patrimoniului religios, nu ar fi nici o problemă. Să se restaureze şi moschei din buget, că nu mă deranjează. “Votarea” prin recensământ nu e un mecanism democratic de alocare a banilor. Un referendum în care să se întrebe dacă e bine să trimitem bani la muntele Athos ar fi mai bun. Să vedem dacă pensionarii sunt gata să facă economie la mâncare de dragul tradiţiei.

  13. Am şi făcut asta, bănuind că măcar aspectul ăsta îl cunosc la tine:
    http://viziuni.wordpress.com/2006/12/13/intalnirea-cu-stefan/

    Da. Blake misticul şi ereticul, exprimă minunat în The Lamb şi The Tyger simetria blândeţei cu ferocitatea amândouă ca produse ale aceluiaşi Creator şi de ce nu, prezente în aceiaşi persoană.

    Comportamentul câte unui preot poate fi aiurea. Când un preot o ia razna spectacolul este în cel mai bun caz amuzant dacă te amuză grotescul. Percepţia publică a unor asemenea cazuri este tributară tehnicii generalizării promovată de persoane neinformate. Sfântul Marcu Ascetul spune:
    Neştiinţa îndeamnă la împotrivire faţă de cele ce sunt de folos şi,
    neruşinându-se, sporeşte numărul păca­telor. (I.247.50) ”
    http://ortodoxlazi.blogspot.com/2006/12/cuvnt-despre-ignoran.html
    Statul.
    E ok să-l vrei laic.
    Eu îl vreau mirenesc. E o subtilă diferenţă.
    Laic vine de la grecescul laos= popor, miream vine de la miruire= credincios care nu aparţine clerului. Azi laic devine tot mai sinonim cu secular.
    Deocamdată Constituţia defineşţe un stat român mirenesc. Constituţia recunoaşte creştinismului prevalenţa spirituală prin simbolurile fundamentale ale statului: imn si stemă, garantează învăţământul religios în şcolile de stat, şi se obligă la respectarea şi păstrarea valorilor specifice spiritualităţii româneşti, şi ţi-am argumentat cu articole din Constituţie. Constituţia a făcut obiectul unui refreferendum.
    Recensământul se face pentru a putea coordona valorile statului cu valorile populaţiei şi a elabora politici de dezvoltare bazate pe realitate.
    Sunt sigur că un referendum costă mult mai mult decât decât 20 000 €. De altfel ar fi absurd să se facă referendum pentru fiecare decizie a legislativului. Am fi o ţară guvernată prin referendumuri. Ce stat ar fi ăla? Referendocratic?

  14. Referendumul pentru Constituţie a fost o formalitate. Nimeni nu a citit ce a votat. De dezbateri sau aprobarea articolelor individuale nici nu poate fi vorba.

    Statul trebuie să reprezinte interesele tuturor cetăţenilor, nu doar pe cele ale credincioşilor. La fel cum ministerul sportului trebuie sa se ocupe de toate sporturile, nu numai de fotbal. Din legăturile împotriva firii dintre cler şi stat au rezultat cruciadele şi inchiziţia. Hai să suflăm şi-n iaurt…

  15. Îţi spun că sunt plicitsitoare miturile seculare şi nu mă crezi.

    Cruciade şi ortodocşi? Care-i legătura? Aceea dintre victimă şi călău, poate.
    Cezaro-papismul bizantin nu doar că n-a născut cruciade ci dimpotrivă la vremea în care evreii erau măcelăriţi în Occident, Constantinopolul avea cartier evreiesc elegant şi la fel, cartier musulman. Ba chiar şi khazarii se bucurau de tratament bun. Una dintr prinţesele khazare (un soi de tătari convertiţi la mozaicism) a fost prinţesă în Bizanţ.
    Referendum:
    Poate a fost o formalitate pentru tine, rău dacă a fost pentru mai mulţi dintre cei pe care-i cunoşti. Eu şi amicii mei am citit şi ne-am informat, am participat la dezbateri cu reprezentanţi ai legislativului, am trimis propuneri (respinse :D), chiar am protestat faţă de modul în care se făcea promo la referendum. Ne-am implicat.
    Despre noi circulă mitul secular că suntem anacronici şi nu avem conştiinţă socială modernă, nu?
    Statul:
    Constituţia nu transformă România în stat clerical. Nu favorizează un cult în defavoarea altuia, doar atât nu o transformă în stat secular.
    Necredincioşii, atei, liber-cugetători sau cum s-or numi sunt se bucură în mod egal de drepturi cu credincioşii.

  16. Prima cruciadă a pornit în urma apelului Impăratului bizantin Alexios I Komnenos.

    Constituţia e aici: http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?id=339 . Nu văd nici o menţiune prin care să fie favorizaţi ortodocşii. Oricum, curtea constituţională e doar o pârghie prin care PSD-ul mai controlează legislativul, nu un mecanism real de protecţie.

    Dacă se bucură şi catolicii de aceleaşi drepturi cu noi, de ce nu trimite statul 200.000 de coco la Vatican? Ce, ei nu au monumente istorice?

  17. Basileul a solicitat ajutor în mercenari, nu organizarea unei cruciade. Papa Urban II încercând o apropiere între basileu şi Apus a excedat cererea în speranţa de a impune supunere papală în teritorii sub jurisdicţie orientală. Schisma era destul de aproape în timp şi tensiunile erau încă mari.
    Aceleaşi intenţii s-au văzut din cruzimile făcute de cei din cruciada I conduşi de Walther Habenichts În Serbia şi Bulgaria asupra populaţiei ortodoxe.
    Legătura cruciadelor cu religia se vede şi din luptele apusenilor între ei pentru conducerea cetăţilor cucerite sau vasalizate.
    Dacă era vorba de mariajul politic cu Biserica, de ce la cucerirea Ierusalimului în 1099 Godefroy de Buillon a ajuns să conducă un proaspăt înfiinţat stat laic în locul unei comunităţi bisericeşti ecumenice? Apoi Godefroy a înlocuit episcopii greci cu alţii latini.
    Deci care-i legătura dintre ortodoxie şi cruciade? Că mie îmi scapă.

    Constituţia:
    N-ai cum să vezi vreo favorizare a ortodocşilor, exact asta spuneam, mă bucur că ai descoperit şi tu.
    Bani pentru Vatican:
    Probabil că ar da, dacă nu au şi dat. Pentru că plătitorii de impozite catolici reprezintă 5,6% (cu tot cu uniţi) ar trebui să se folosească de principiul proporţionalităţii şi le-ar da 5,6% din banii alocaţi Athosului, Ierusalimului şi Ierihonului.
    Alt aspect:
    La Prodromu si Lacu în Athos călugării români folosesc lămpi de gaz, nu au curent electric şi trăiesc în singurele mănăstiri neajutate financiar până acum de statele din care provin.

  18. Ce-are constituţia cu prostituţia? Favorizarea ortodocşilor o face parlamentul c-aşa vrea muşchii lui, n-are nevoie de justificări.
    OK, să se adauge şi greco-catolicii şi să se facă donaţia, dacă tot avem bani de dat. Mai sunt şi musulmani pe aici prin Dobrogea, o donaţie la Mecca e bine venită. Deficitul bugetar îl lăsăm în plata domnului de la finanţe.

    Se tot laudă Jiji că a dat un milion la Athos. Unde merg oare banii ăştia? În peştera lui Ali Baba?

  19. Îţi place rima?
    Conteşti instituţiile statului de drept? Sau generalizezi din nou?
    Crezi că Parlamentul este deasupra Constituţiei? sau doar îţi place jocul postmodern “contestă autoritatea”?
    De acord să se dea şi musulmanilor 0,3% din 200 000 €.
    ***
    Legătura între Mecca, Vatican şi istoria românilor este covârşitoare. Dacă nu existau, cine ne mai prăda, satele, mănăstirile, viola femeile, fura băieţii în robia ienicerească, suge birurile şi numi domnii? Sau cine mai trăgea cu tunul în mănăstiri în locul lui Bukowski, şi trimite românii carne de tun în Galiţia? Cine mai încerca deznaţionalizarea transilvănenilor, bihorenilor şi banăţenilor? Să le dam bani că poate birurile şi impozitele austro-ungare nu au ajuns!
    ***
    E genul de discurs pe care-l aştepţi de la mine? Ei bine, mă dezic de forma asta de discurs.
    Cântăreşte singur însă ce spui, vezi dacă e logic să gândeşti secvenţial şi nu în ansamblu. Dacă te vei întâlni cu cineva care practică discursul secvenţial ca şi tine poţi auzi argumentări ca mai sus.
    Banii de la Athos:
    Chiar crezi că cei din schiturile româneşti care folosesc lămpi de petrol fură banii lui Gigi Becali ca să dea o fugă pe iaht în Hawaii să se dea cu gipanul?!
    Legea Athosului spune că acele schituri care se pustiesc devin proprietatea grecilor. N-ai înţeles de ce periodizam mai sus. O făceam pentru că din 1946 schiturile noastre de la Athos nu au mai primit nici un leuţ de la Stat. Rezultatul a fost că stau să cadă. Recte să nu mai fie româneşti. Toate popoarele ortodoxe sunt reprezentate acolo. Noi avem două amârâte de schituri, nu mănăstiri. Acum s-a înţeles necesitate reprezentării noastre acolo şi se încearcă restaurarea şi poate creşterea obştii athonite. Dacă suspectezi călugării de la Athos de mânării şi hoţii evident eşti în ceaţă totală.

    Deficit bugetar? Pe bune? Ţi-ai amintit de el? Nu depăşeşte cu mult irosirea de euro pe licenţierea MsWindows în toată administraţia de stat? Dar în ministere? Ce, funcţionarii de stat nu ştiu da click în linux? Şi în Redmont nu văd nici un monument de conservat.

    Câtă vreme există implicaţii istirice, culturale şi simbolice şi Constituţia obligă la conservarea acestora donaţia este în regulă.

  20. Da, e datoria mea să contest un Parlament în care joia e zi scurtă.
    Procentajul s-ar calcula din totalul donaţiilor, după o regulă de 3 simplă: dacă 90% primesc 200000, atunci 0.3% primesc x. Astea-s detalii, nu e nimic echitabil în risipirea banilor publici. Nici măcar moral (ai idee câţi oameni aşteaptă un loc la dializă? Nu ar fi creştineşte să se cumpere mai multe aparate?).

    Apărarea mea la genul ăla de discurs e că nu trăim în trecut şi nu ţinem vie ura strămoşilor.

    N-am zis că au plecat călugării în Hawaii să vază paradisul, mă întreb doar unde-i mălaiu’? Pe Jiji îl cred în stare să marcheze banu la Ăl Bătrân.

    Iar apare justificarea prin asociere. Dacă guvernul meu plăteşte taxa pe prostie la Bill Gates atunci unde merge mia merge şi suta? E OK să-şi ia şi Biserica dreptu’? Sau mi se impune vreo prioritate, să mă ocup întâi de alte nereguli şi la sfârşit de Biserică? Oricum ai lua-o, nu e normal.

  21. Nu e vorba de BOR! Nici măcar nu ţin de Patriarhia Română. Sunt schituri care ţin de Patriarhia Ecumenică de la Constantinopol.
    E vorba de conservarea valorilor identitare româneşti.
    Sumele sunt mari, dacă cea a lui Becali este reală, însă gândeşte şi tu în ce condiţii şi cu ce costuri realizezi lucrări la monumente istorice aflate într-un teritoriu autonom cu statut de monument. Cât costă proiectele, echipele ş.a.m.d.

    Nu eu fac asocierea ci tu şi o faci în presupusă culpă, odată cu eticheta.
    Eu ştiu că există priorităţi în stabilirea unui buget. Cei de pe lista de dializă pot să mulţumească Ministerului Sănătăţii care se lăuda că are un reviriment bugetar deosebit. Banii nu pot migra între capitolele de buget. Ministerul culturii şi cultelor are un alt capitol bugetar şi este administrat separat de Sănătate.
    Este vorba de faptul ca tu conteşti un act care se regăseşte în lista de priorităti a majoritătii populaţiei acestei ţări. Indiferent de partid, toţi au ajuns acolo votaţi de ortodocşi, pentru înşelarea cărora care toţi se gudură în biserici când sunt alegeri.

    Biserica nu-şi ia dreptu’ de acolo, românii îşi exercită drepturile.
    Şi asta din capitolul special de buget, nu în dauna celor de la dializă.

  22. O bună parte din asigurarea de sănătate reţinută din orice salariu merge la fondul de pensii. Deci se poate.

    Mă tem că majoritatea populaţiei a fost la fel de mirată ca şi mine când a auzit ştirea. Dacă e să intrăm îń calcule, cu 10000 de euroi şi o echipă de maramureşeni se construiesc 10 schituri noi.

  23. Dacă au maramureşenii ar avea calificarea specialiştilor acreditaţi de regulile europene pentru restaurare. Dar nu o au. :(
    Probabil ca ar fi lucrat doar pentru masă, casă şi pomelnic.

  24. de’aia am ajuns sclavii Europei (si nu numai), si printre cele mai ieftine forte de munca ale lumii, pt. ca suntem plini de de’alde ‘d’ashtea’ intunecati la minte, si care-si dau atatea talente, cand sunt ‘vai mortii lor’, care stiu doar sa manance rahat de nu se poate si in totala nestiinta de cauza, dar cand vine vorba de lucruri mai serioase, dau bir cu fugitii etc…
    vorba ceea: ‘rahatii scriu in loc sa puta/ iar scriitorii consacrati/ sunt dati afara de rahati’
    preoti corupti au existat si exista ‘de cand lumea si pamantul’ (ca doar sunt si ei oameni, inainte de toate, nu? si omul e supus pacatului ) , dar asta nu inseamna ca trebuie cu totii ‘bagati in aceeasi oala’ , nu trebuie toti judecati la fel, (mai sunt si unii oameni cu principii, din pacate, mai rar, ce-i drept…), nu trebuie generalizat
    nu observati ca prin risipirea neamului romanesc prin lume, se incearca, de fapt, dezbinarea si pierderea credintei stramosesti, inainte de toate?! si chestia cu rahatul asta de uniune, nu este de fapt decat incercarea de distrugere a valorilor si identitatii nationale etc, pt. ca avantajele sunt mult prea putine si aproape inexistente, in comparatie cu dezavantajele pe cere ‘marea aderare’ ni le aduce pe cap ( taxe si impozite noi si marite, explozie a preturilor pt. noi, dar crearea de facilitati tot pt. ai lor, pt. hotii numiti ‘investitori’ (care gasesc mereu noi si abile metode de eschivare si de a nu plati impozite si taxe statului roman cu anii, dar care se imbogatesc si au conturi super-grase la ei acasa, toate din munca amaratului de roman, caruia-i arunca acolo, salariul minim pe economie, daca i-l arunca si pe ala etc) s.a.m.d – si arunca acolo, un ‘praf in ochi’ cica ‘marire de salariu’ sau mai stiu eu ce alte trucuri frumos ambalate si minciuni diplomatice si frumos mascate prin care mai spala putin creierele,si…cam atat)
    – cineva spunea ca noi suntem asemenea poporului evreu din vechime, cand a fost pedepsit de Dumnezeu sa fie dat in robia altor neamuri etc etc, din cauza indepartarii noastre de credinta si din cauza multor pacate etc, printre care avorturile (suntem printre tarile cu cele mai multe avorturi din lume, dqaca nu ocupam chiar primul loc la capitolul acesta, ceea ce nu este de neluat in seama!…)
    – si majoritatea romanilor din diaspora n-o duc extraordinar de bine…pt. ca mai toate castigurile lor se duc pe taxe de tot felul, acomodare, sau chirie, transport, mancare etc etc
    si,cel mai strigator la cer este faptul ca, dupa ce ca sunt ultimile ‘jogodii amarate’ (pardon de expresie) ale lumii (si de cele mai multe ori,in mod vizibil arata jalnic ), mai sunt si cu nasul pe sus, plini de ei si super-aroganti de nu se poate, incearca escrocherii, smecherii, tertipuri, viclenii si prosteli diverse dar, culmea, tot cu ai lor!! (pt. ca ceilalti, adica ‘bastinasii’, de-abia de-abia daca-i baga-n seama, si cand o fac, este pt. a-i mai folosi si jupui nitel, ba de munca gratis ori pe mai nimica, ba de alte impozite si taxe de tot felul etc, adica f. oficial, rece si distant, si, de cele mai multe ori, ironic si-n bataie de joc etc, depinde… si, in plus, ‘bastinasii’ nu sunt toti tocmai asa usor de pacalit si ‘dus de nas’, asa ca romanii cauta sa se escrocheze tot intre ei, se ‘mananca’ tot intre ei, se dusmanesc si sunt plini de invidie, suspiciune, dusmanie etc unii pe altii, in loc sa fie uniti si sa se sustina si ajute reciproc, asa cum fac, de pilda, americanii, englezii etc din diaspora cu ai lor… si, de fapt,(mai) toti est-europenii sunt la fel, si nu numai – majoritatea populatiilor sarace, care provin din ‘lumea a treia’, au aceleasi caracteristici, acelasi tip de comportament etc etc )
    – vorbesc aici la modul general, pt. ca romani despre care se poate spune ca au reusit sa faca ceva intr-adevar demn de luat in seama, sau care s-au realizat foarte bine si cu succes ‘in afara’, sunt foarte putini, din pacate, poate in proportie de 1 % – 2 % etc…
    asa ca…

  25. Omule, nu ştiu unde eşti tu sclav acolo în Anglia, dar dacă tot ai acces la internet, de ce nu faci cum am făcut eu? Fă-ţi un blog şi umple-l cu câte tâmpenii vrei. E mult mai mişto decât să trânteşti comentarii irelevante pe unde apuci. Ia încearcă aici la wordpress, ca e gratis şi bine. În felul ăsta îţi găseşti proprii cititori şi nu mai suntem nevoiţi să ne deranjăm reciproc, OK?

  26. si inca ceva : nu eu sunt sclav aici, ci, dimpotriva, o duc chiar BINE,ceea ce atrage invidia multor alti RETARDATI ca tine care-si dau talente-n loc sa puta, dar asta e o alta dovada ca tu intelegi si interpretezi totul in mod gresit, si mai si mananci aiurea rahat pana o sa te-nneci odata (cat mai curand, sper!!). Degeaba te crezi si te dai ‘DASHTEPT’, ca esti ‘PROST’ de bubui (si cu majuscule!)
    Iar pe cacatul tau de blog-site ( sau cum ti-o mai fi placand tie sa-l numesti) am intrat din pura coincidentsa si m-au surprins in mod NEPLACUT comentariile tale care PUT de la distanta, incat nu m-am putut abtine sa nu-ti replic vreo cateva, si folosind un limbaj adecvat (SUB)culturii tale, dar observ ca si acesta e cam greu de inteles pt. tine, oricum, si cam greu de ‘digerat’ de mintea ta cea DISTORSIONATA!… By the way : cum dreaq te-au lasat aia sa absolvi medicina?? ce a trebuit sa faci ca sa te lase aia sa termini medicina?! oricum, e plina tara si lumea de doctori SUPER-IDIOTI-RETARDATI si care fac greseli fatale, o alta dovada a minunatului sistem social in care traim… Esti asemenea doctorului aceluia SUPER-DOBITOC si IGNORANT, care i-a taiat unui pacient penisul in loc sa-l opereze de apendicita!
    Ce mare cacat in ploaie te crezi atata, ca esti VARZA!!
    Vai, ce prin (NE)surprindere si ‘pe nepregatite’ m-ai luat cu idioteniile tale de comentarii ca sa-mi demonstrezi ca stii de unde am postat comentariul s.a.m.d.!! De parca nu ar fi clar ip-ul care s-a-nregistrat cand l-am plasat pe BULLCRAP-ul tau de site!!
    Si, BOULE, nu doar ca am acces non-stop la internet, dar dispun si de tehnologii de care tu probabil ca nici n-ai auzit inca, sa nu mai vorbim de faptul de a ti le permite macar!…Cum intri acolo pe internet ?/ De la ‘net-cafe’, sau furi de la vecinu’, ca tot se poarta, si mai ales printre ‘hacker-ashii de cartier’?!…Ah, lasa-ma sa ghicesc : ai si tu juma’ de ora pe zi, ca altfel e prea costisitor pt. puterea ta financiara (si aia, din cine-stie-ce escrocherii tipice vitelor ca tine!…). Vorbeai din propria-ti experienta de acolo, cand ai facut referire la ‘accesul la internet’, caci altfel nu se explica…de fapt, e mai mult decat evident si transpare din comentariile tale de 2 bani!…
    Te-ai gasit si tu sa comentezi despre filme precum ‘Children of Men’ etc si chestii de acum ‘n’-shpe secole, care de-abia acum au ajuns si p’acolo, si comentarii SUPER-PLICTISITOARE si de tot cacatul anyway, pe care nu ti le citeste nimeni, sau daca ti le citeste cineva, iti replica apoi in bataie de joc si ca sa-ti dea peste nas ori sa-ti arate cat de MULT-INFERIOR le esti!!
    YOU STINK anyway!KISS MY ASS & Go hang yourself !

  27. …oricum, am destule si multe alte lucruri, cu mult mai utile si interesante de facut, decat sa-mi pierd vremea aiurea pe internet, ca toti prostii, si mai ales cu prostiile tale (astazi a fost o pura si nefericita accidentala intamplare), si probabil (mai mult ca sigur) nu o sa-ti mai fac trafic pe STUPIZENIA asta a ta de site (probabil ca si asta cauti, te strofoci sa ai si tu acolo un vizitator, macar o data pe an … si probabil ca tzopai ca un tzoparlan, de bucurie ca n-ai mai avut atatea intrari pe site cate ti-am facut eu tie azi…considera-o ziua ta norocoasa), dar daca tot m-ai provocat…
    …ori poate intri pe internet ‘de la servici’ ( God knows what stinkin’ cheap shitty place, called ‘internet-cafe’ ) mai intri si tu, de prin ce ‘coltz de cartier’ ca tot freci menta degeaba, in lipsa de clienti…

  28. :-)))))
    tare de tot! nu pot imita tipul ăsta de discurs nici picat cu ceară. autenticitatea bate orice ficţiune. probabil nici maestrul gavagai nu atinge un asemenea nivel ;-)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s